Son dönemin gözde sosyal medya platformu SnapChat, yayıncılık alanına da el attı.
2014 yılının en hızlı büyüyen sosyal medya platformu SnapChat, yayıncılık alanında yepyeni ufuklara yelken açıyor. Anlık duygu ve düşüncelerin son derece kullanışlı ve eğlenceli bir formatta paylaşabilmesine ama daha da önemlisi tüm paylaşımların en geç 1 gün içinde silinip gitmesine olanak tanıyan platform, kısaca “yaşa, paylaş ve ardında bırak” olarak özetleyebileceğimiz bu özelliğiyle genç kuşağın son dönemdeki gözdesi. Halihazırda 100 milyonu aşkın aktif kullanıcının birbirlerine günde 400 milyondan fazla Snap gönderdiği platformun editör ekibi, son 5-6 aydan beri kullanıcıların katıldıkları önemli toplumsal etkinlikler ve olaylar sırasında gönderdiği paylaşımlardan ilginç derlemeler yapıyor ve bunu tüm kullanıcılarla paylaşıyor. Böylelikle, söz konusu etkinlik ya da olayın havasını (orada bulunmasanız bile) bir nebze de olsa soluma şansınız oluyor.
İşte bu deneysel çalışmalar sonunda insanların zaman-mekan sınırlaması olmadan birbirleriyle hemhâl olabilme ya da duygudaşlık hâlinin sosyal medya bağlamındaki önemini fark eden SnapChat, geçtiğimiz günlerde Discover adını verdiği özelliği kullanıma sundu.
Kimi değerlendirmelere göre “Twitter’dan sonra sosyal medya yayıncılığı konusundaki en önemli gelişme” olarak nitelenen Discover için şirket, CNN, MTV, Cosmopolitan, Daily Mail, National Geographic, People, Vice.com, Yahoo News ve Fusion gibi geleneksel ve yeni medya yayıncılarıyla işbirliği yapmış ve onların mevcut içerik toparlama ve editoryal derleme gücünü, SnapChat’in ruhuna özgü daha kısa, daha yaratıcı ve dinamik paylaşım özellikleriyle bir potada eriterek ortaya son derece göz alıcı bir bileşim çıkartmış. Her yayıncının kendi alanıyla ilgili son derece renkli ve hareketli bir içerik demetiyle karşılaşıyorsunuz. Birkaç saniyelik videoların üzerine bindirilmiş manşetlerle yapılan girişler ve devamında gelen kısa metin ve birkaç fotodan oluşan haberler, maksimum birkaç dakikalık videoların özenle derlendiği çok kullanışlı ve çoğunlukla “günün en önemli 3 gelişmesi”, “günün fotografı”, “günün en güzel hareketi” örneklerindeki gibi bir listeleme tasarımına sahip bir arayüz üzerinden adeta bir derginin sayfalarını çevirir gibi ilerliyorsunuz.
En fazla birkaç dakikada bitirdiğiniz bu turun her saniyesinde kullanılan dil ve jargonun gençleri hedeflemesine özen gösterilmiş. Öyle ki CNN ve Daily Mail gibi yılların geleneksel yayıncıları bile bu konuda kendilerini aşmış. Örneğin CNN’in önümüzdeki dönemin ABD Başkan adaylarından Senatör Rand Paul ile yaptığı Snap röportaj bile şu ana kadar bildiğimiz röportajlardan çok farklı; Sadece röportajı yapan değil röportajı veren açısından da.
SnapChat ise diğer yayıncılara örnek olması adına kendi tarzını ortaya koyan ve kullanıcıların paylaşım ve geri bildirimlerine göre şekillenen günlük derlemelerle katılıyor bu seçkiye.
Özellikle yeni medya üzerinde yer tutmaya çalışan yayıncıların kesinlikle deneyimlemesi ve dersler çıkartması gereken Discover’ın bu Beta sürecinin ilk yayıncılarından olan ABC-Disney ortaklığı Fusion’un yayın yönetmeni Kevin Roose, sitelerinde yayınladığı değerlendirmede, daha ilk haftalar olmasına karşın SnapChat üzerinden yayınladıkları günlük içeriğin milyonlarca kişi tarafından görüntülendiğini ve SanpChat kullanıcılarının geri bildirim ve etkileşimlerinden son derece memnun olduklarını belirtmiş.
Kuşkusuz SnapChat’in ortaya koyduğu bu yeni yayıncılık tarzının gerek yayıncılık sektörüne, gerekse kullanıcılara yönelik olumlu-olumsuz etkileri, epey tartışılacak. Ancak bu başlangıç bile etkileşimli ve zaman-mekandan bağımsız yeni medya yayıncılığının özellikle genç kuşak üzerinde ne k etkili olduğunun canlı bir kanıtı oldu ve eğer istikrarını sürdürebilirse Twitter’a da yayıncılık adına önemli bir rakip olabilir.
Sanırım önümüzdeki dönemde bu seçkide yer alan tüm yayıncıları kullanıcılarla birleştirecek ve “yurttaş gazeteciliği” temeline oturan yeni bir yayıncılık tarzına doğru yol alacağız ve bu, Yeni Medya adına gerçek bir devrim olabilir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder